Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir.
UNUTMA!!!
Düzenli çalışmayan daha çok çalışır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İÇİN:
1.AMAÇLARINIZI BELİRLEYİN
Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir.Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak, çok iyi bir meslek sahibi olmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar.
2.PLANLI ÇALIŞIN
Kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. Çalışmada plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir.
3. ZAMANI VERİMLİ KULLANIN
Nasıl bir zamanlama, ders çalışırken size en yüksek verimi sağlar?
40’ + 10’ + 10’ = 60’
Çalışma |
Tekrar |
Dinlenme |
4.UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇİN
Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışmalıdır.
ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALIDIR?
-Çalışma masasında ve sandalyede oturarak çalışılırsa verimli olur
-Çalışma odasında dikkati dağıtacak poster, afiş, müzik, resim vb işitsel ve görsel uyarıcılar olmamalı.
-Çalışma odası iyi aydınlatılmalı ve ışık gözleri yormamalı.
-Çalışma odası mümkün olduğu kadar fazla sıcak veya soğuk olmamalı, uygun sıcaklıkta olmalıdır.
-Çalışma odası sessiz olmalıdır.
-Uyku düzenine dikkat etmeli, 7-8 saat uykunuzu almalısınız.
5.DİKKATİNİZİ UYANIK TUTUN
İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder.
Daima belirli yerlerde çalışmak, gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, sandalyede oturarak çalışmak, masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, çalışma yerini 18-20 derece sıcaklıkta tutmak, işleri sıraya koymak, işleri bitirmede kendinizle yarış kararı almak, her seferinde bir çeşit işle çalışmak dikkatin dağılmasını önleyici yöntemlerdir.
6.DERSE HAZIRLIKLI GELİN
Öğrenciler okula gelmeden önce, o gün işleyecekleri konuları gözden geçirmelidir. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar.
7. NOT TUTUNUZ
Bir defa yazmak on defa okumaktan iyidir.
8.ARAÇ-GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANINIZ
Herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurulursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetiler de o kadar çok genişleyecektir.
9.ARALIKLI TEKRARLAR YAPARAK UNUTMAYI ÖNLEYİNİZ
Öğrenilen bilgilerin ;
*%50’si ilk 80 dakika içerisinde unutulur
*%80’i ilk 24 saatte unutulur
Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir.
ÖĞRENME
ANLAMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Üşüyen insan, ateşi düşünerek ısınmaz.
Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez.
Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın.
Düşündüğün yeter; haydi şimdi düşündüklerini uygula.